12 October 2009

SALAM BAGAN PINANG 2 (koleksi gambar)

Sedang mendengar taklimat di Penginapan Kontijen PAS Kelantan sebelum aktiviti kempen rumah ke rumah. Turut kelihatan, Ust Kamal Shaari & Ust Nasrudin Hassan Tantawi.

Petugas tempatan dari Jentera Pemuda N9 sedang memberi taklimat, sambil dikawal oleh Ust Raduan & Ust Shafirul. Ust Yusni hanya memantau.

Program Hi-Tea bersama Presiden PKR, Dato' Seri Wan Azizah Wan Ismail (Kak Wan) di UPU Sirusa. Kami ditugaskan untuk menyedia & mengendalikan PA sistem untuk majlis ini. Ust Raduan turut sama-sama membantu walaupun dalam keadaan 'melugai'.


Sdr. Rosli (Setiausaha Kerja Lajnah Tarbiyah BPPNPP) bersama sahabat dari Kwsn Bkt Mertajam telah menaikkan banner Kontijen PAS Pulau Pinang di rumah penginapan mereka.

Ust Yusni, macam biasa.. x boleh makan pedas. Ust Raduan boleh makan semua. Ketika ini, penulis terhidu bau haruman yang amat wangi dari Ust Yusni. Setelah diamati, didapati ianya adalah bau dari wangian 'One Drop' milik Ust Afnan yang dipakai oleh Ust Yusni. Sehingga artikel ini ditulis, minyak wangi tersebut masih belum dipulangkan oleh Ust Yusni.

Kenderaan rasmi Kontijen PAS P.Pinang, lori Hj Sapar.

Mudah-mudahan semangat Hj Sapar sehijau lorinya yang hijau ini.

Suasana meriah di dapur rumah penginapan Kontijen P.Pinang, sedang bertungkus-lumus menyediakan sajian untuk acara yang agak penting, mengisi perut.

Sahabat-sahabat begitu khusyuk mendengar celoteh Ust Yusni yang sangat berhasrat untuk meneruskan sunnah Nabi SAW iaitu kahwin dua. Beliau turut meminta sahabat-sahabat mendoakan agar hajatnya itu sejak sekian lama, termaqbul. Seingat penulis, ini adalah kali yg ke-57 Ust Yusni sebut tentang kahwin dua, sejak mula perjalanan dari SRIBU.


Bagus & tak bagus? Yg mana satu betul? Kena tanya Ust Yusni & Ust Shafirul.

Ust Khalid Man, Pengarah JPN P.Pinang sedang beramah-mesra dengan rombongan kami di rumah penginapan Kontijen PAS Pulau Pinang.

Program bersama pengundi di UPU Ladang Etethorn, dikendalikan oleh petugas Kontijen Perak & Muslimat Melaka.

Suasana gerai dihadapan Markaz Induk Bagan Pinang.


Pak Lah (DPPK K.Batas) sedang bercerita kisah kenderaannya yang rosak di Sg. Perak ketika dalam perjalanan ke Bagan Pinang.


Ust Yusni sedang bercerita tentang kisah 'Bini Dua' kepada sahabat-sahabat pemuda dari DPPK Bayan Baru. Turut kelihatan, Sdr. Zulfahmi Ketua Pemuda Bayan Baru.

Ketika mendengar taklimat khas di Markaz Induk disampaikan oleh Ketua Pemuda PAS Pusat Ust Nasrudin Hassan Tantawi berkenaan insiden keganasan pemuda UMNO dlm PRK kali ini.

Mengaminkan doa wehdah yang dibaca oleh Ust Ridhuan Mohd Nor.


Walaupun sibuk dengan urusan pilihanraya, para petugas tidak ketingglan untuk solat berjamaah di Markaz Induk Pemuda. Turut kelihatan, YB Ust Firdaus Jaafar, Pengarah Jab. Pilihanraya DPPP.


Letih sungguh nampak gaya, sampai habis sebotol air oren Ust Yusni minum sorang.


Berbincang dengan Sdr. Mazlan Aliman berkenaan strategi pilihanraya sambil diperhatikan oleh Hj. Bahar (berdiri 3 dari kiri)

No comments:

Post a Comment

Slot muhasabah