10 October 2009

SALAM DARI BAGAN PINANG

Rombongan Dewan Pemuda PAS Negeri P.Pinang telah bertolak menyahut panggilan jihad di PRK Bagan Pinang pada 8 Oktober 2009 Khamis yang lalu. Rombongan kumpulan pertama ini diwakili oleh 4 orang exco; Ketua Pemuda Y.Bhg Ust Mohd Yusni Mad Piah, Ust Mohd Shafirul Rozali, Ust Mohd Raduan Ramli (Mat Taliban) & Ust Afnan Hamimi Taib Azamudden.

Bertolak sekitar jam 2ptg dari SRIBU Tmn Arowana, rombongan kami berhenti berehat di RnR Ulu Bernam untuk membuat pengisian perut... Ust Yusni dengan paksarela telah membiayai pemakanan kami dengan menu Nasi ayam kurang masin & kurang pedas kegemarannya.


Kami meneruskan perjalanan & tiba di Markaz Induk Pemuda N31 Bagan Pinang jam 7 ptg.

Selesai lapor diri pada Hj Bahar (Setiausaha Jab. P/Raya DPPP), kami ke Markaz Induk untuk membuat pengisian perut yang seterusnya. Menu kali ini, bihun sup.

Selesai mendengar taklimat dari K.Pemuda PAS Pusat Ust Nasrudin Hassan Tantawi, kami bersama pemuda-pemuda lain bergerak beramai-ramai ke Markaz Induk Dewan Ulamak untuk mengawal perjalanan ceramah di sana. Setelah itu, kami terus ke penginapan Kontijen PAS Pulau Pinang di Taman Politeknik Teluk Kemang untuk bermalam.


Pagi Jumaat 9/10/09, kami solat subuh berjamaah & tazkirah subuh oleh Ust Afnan. Slot taaruf diadakan sejurus selesai tazkirah dipengerusikan oleh Ust Yusni. Selesai taaruf, pengisian perut pertama untuk pagi Jumaat.. Menu, nasi goreng teluk kemang...

Setelah selesai agenda pengisian perut ini, Ust Yusni selaku K.Pemuda memulakan slot seterusnya iaitu acara lena sambil tidoq...

Bersambung siri 2..

No comments:

Post a Comment

Slot muhasabah